20111017

new york, i love you but you're bringing me down


ååh så bra. (får mig att tänka på skins.)
satte igång någon tanke på hur mycket som händer samtidigt, på samma ställe (new york, deras crowdiga gator och allt) . tänker ofta på hur mycket som händer samtidigt, överallt i världen, bra och dåliga saker. på hur små vi är.
och det slår alltid andan ur mig, varenda gång. jag mår lite dåligt av det, tror jag. tänk på alla dokumentärer om blinda folk på berg, svältande folk i afrika, fattiga som djupdyker med bara en liten slang eller går utan minsta skydd in i giftiga ångor på vulkaner, för att det är deras jobb och det är inget konstigt med det. samtidigt som vi bara slösar. även om vi inte slösar, samlar vi pengar på hög för att kunna unna oss något fint en annan dag.

usch. samhället, du är ful och jag gillar inte vad du gör. jag är olycklig och tills den dag motsatsen är bevisad kommer jag skylla på dig,

Inga kommentarer: