20110827

jag gör ofta listor över saker som är fina eller, saker jag tycker om och så. en vacker dag ska jag fylla en hel bok med såna saker. det kan vara hur självklara saker som helst. till exempel:


nyduschat hår
att cykla slalom mellan gropar i grusvägar
sucken av lättnad när någon har hjälpt en med tusen små problem
att odla vindruvor på altanen (i sverige!!)
att åka tåg en fredagseftermiddag och alla är sådär förväntningsfulla
filmer man kan se om och om och om igen
 låna en båt och fika med mamma mitt ute på sjön.( melonkakorna gjorde jag och julia igår!)
den där vinden som kommer minuten innan det börjar regna
att gråta och ro samtidigt. mycket effektiv form av terapi, testa!
små fina kusiner. saknar såå.
cd-skivor och kasettband
konstiga komplimanger. om söta fötter, till exempel.

Inga kommentarer: