20110813

pastell sprinkled vegan peanut butter cookies + my little pony-cupcakes

 idag har jag bara bakat och bakat hela dagen. min lilla mamma fyller år och imorgon är det kalas. ni kan få se det finaste (hallongrottorna ser ut som orch-bajs.)
 vi har äntligen köpt en muffinsform, ni vet en stor teflongrej, och då kan man göra såhär höga muffins. äntligen - dessutom kommer jag slippa höra "oj, blää, det var ett papper till, jag fick det i munnen"
 såhär fina blev dom. att göra cupcakes är något av det bästa jag vet, jag finner någon slags inre frid. och dom är helt veganska, sånär som på ytbehandlingen av det ena strösslet. aja.
när jag tyckte mig vara klar så fanns det så mycket frosting så jag var tvungen att göra en kaka till. så jag gjorde en stor chokladkaka, som nu ligger i frysen och väntar på att få komma fram en regnig och fin höstdag.
/bagaren E

1 kommentar:

Patrik Petersson sa...

Det ser mycket gott ut =D