20110812

känn ingen sorg för mig

jag vet att det är skamligt dålig kvalité på bilderna. klickar ni på dom så blir dom stora och högupplösta. men vem orkar egentligen klicka på alla bilder? ska vi bredda bloggen så större bilder (=bättre kvalité) får plats? eller ska jag börja spara dom i annat format och ha dom fina som små, men omöjliga att göra större? alla dessa problem. 
hur som helst :
en dag i veckan hade familjen nilsson inget att göra. (det har blivit många dagsutflykter senaste tiden, suga märgen ur sista ledigheten?) vi gjorde några mackor och en termos kaffe och satte oss i bilen, riktade mot göteborg! något av det första vi möttes av var dessa gatumusikanter. något av det sötaste jag sett.

 eller nej förresten, precis innan det gick vi in i en liten second hand. där kunde man köpa en helt galet stor samling med udda, blått porslin för 18000 kronor. (?!) så om ni vill det, åk till göteborg. det här är bara en liten, liten del av allt blått.

en av dom riktiga skatterna vi hittade var en liten indie-skivaffärs-café. dom hade direktimporterat, ekologiskt kaffe från cuba och begagnade lp-skivor. allting kändes helt rätt där inne. drömvärld.(och deras biscotti. ååh<3)


 när det började bli kväll och vi släntrade runt vid vattnet så kom dom på att "ja, vi åker det gigantiska pariserhjulet!" och jag tänkte att "låt dom inte se din rädsla, dom kan känna lukten av rädsla" så jag var skitmacho och följde med upp. är glad för det, för det var asuum.
ungeför såhär hispig var jag innan jag insåg att det inte var så farligt. men pappa var värre, lovar.
sen fikade vi en gång till och åkte hem. och det var den miniresan.
verkligen finaste staden. där ska jag bo en vacker dag!
/E

Inga kommentarer: