20110812

picture yourself in a boat on a river, with tangerine trees and marmalade skies.

igår hyrde jag och mamma en kanot i brist på annat att göra. vi gled fram över vattnet och mamma visade hur indianer paddlade (och jag låtsades som jag inte hört det förut). 

















jag hade min nya slokhatt på mig och kände mig som en filmstjärna på villovägar. fin grej det där.

 
jag hade cirka tusen bilder på en sten med klippt gräs på. på några av bilderna fanns den här lilla krabaten med. dom blåa är helt klart mycket finare. visste ni att dagssländor inte har någon magsäck? fast det här är nog en annan slända. jag är ingen expert.

det var himla fint väder och när vi kom tillbaka köpte vi billigt fika och kollade på barn som jagade änder. efter en stund hämtade dom en ölburk och försökte hälla vatten från ån på dom. elaka barn! 

nyss kom mamma in och sa att ikväll kan vi ju åka till arboga, dom har ju medeltidsdagar. det är en marknad och eldshow ikväll.
och jag råkar älska eldshower. asballt jue. och det är säkert kul det andra med.
nackdelen är bara att min kära (men lite nördiga<3) syster vill att jag ska låna en medeltidsklänning så att hon kan ha sin. lite, "om båda har blir det ju inte pinsamt".
kommer inte att hända.
not in a  million years.

/E

Inga kommentarer: